נוטריון גרמנית איך בודקים זכאות לאזרחות גרמנית

נוטריון גרמנית מאמר בנושא חוק האזרחות הגרמנית

נוטריון גרמנית הינו שירות המוענק על פי מחירון המחלקה לרישוי נוטריונים במשרד המשפטים. עלות תרגום נוטריון גרמנית מצויה ממש פה באתר וניתן לעיין במחירון בטרם פנייה לקבלת שירות.

חוק האזרחות הגרמנית מבוסס על "עקרון המוצא המשפחתי". זאת אומרת שהאזרחות הגרמנית לא נרכשת ע"י לידה בגרמניה, אלא על בסיס אזרחותו הגרמנית של אחד ההורים.

מלבד עיקרון המוצא ניתן לרכוש אזרחות גרמנית באמצעות התאזרחות או בשל שלל סיבות אחרות אשר יפורטו במאמר הבא.

תקנות מיוחדות להתאזרחות חלות על נרדפי המשטר הנאצי שאזרחותם הגרמנית נשללה מהם על רקע גזע, דת או השקפות פוליטיות בתקופה בין ה-30 בינואר 1933 ל-8  במאי 1945. אנשים אלה וצאצאיהם זכאים להתאזרחות לפי סעיף  116/II/1 בספר החוקים – חוק היסוד GG במסגרת הפיצויים.

מידע מקיף על נושא זה ניתן למצוא באתר רשות המנהל הפדראלי "Bundesverwaltungsamt"

עם החלטת בין הדין החוקתי הפדראלי מה- 20.05.2020 – 2 BVR 2628/18 – הורחב מעגל הזכאים לפי סעיף 116/II/1 בספר החוקים GG.

הרחבת מעגל הצאצאים אשר זכאים לאזרחות על פי החוק הגרמני יכלול מעתה גם את האנשים הבאים

ילדים שנולדו במסגרת נישואין לפני ה-01.04.1953 לאימהות גרמניות שאזרחותן נשללה מהן בכפיה ואבות שאינם אזרחים גרמניים

ילדים שנולדו מחוץ למסגרת נישואין לפני ה- 01.07.1993 לאבות גרמניים שאזרחותם נשללה מהם בכפיה ואימהות שאינן אזרחיות גרמניות.

פונים העונים על הקריטריונים הנ"ל ובקשתם להתאזרחות לפי סעיף 116/II/1 בספר החוקים GG נדחתה בעבר לפי החוק שהיה בתוקף עד כה, רשאים להגיש בקשה מחודשת באופן בלתי רשמי. השגרירות/הקונסוליה הכללית תשמח לסייע להם בהגשת הבקשה.

נוטריון גרמנית מה היו ההקלות הקלות בתהליך ההתאזרחות של נרדפי הנאצים לפי סעיף 14 בחוק האזרחות?

ב-30 באוגוסט 2019 הוציא משרד הפנים הגרמני לפועל שתי תקנות נרחבות המאפשרות הקלות בתהליך ההתאזרחות לצאצאיהם של נרדפי נאצים גרמניים החיים מחוץ לגרמניה ושאין להם זכאות להתאזרחות לפי סעיף 116 II בספר החוקים GG. פרטים על ההקלות האמורות פורסמו באמצעים רשמיים של ממשלת גרמניה ובהם הודעה לעיתונות של משרד הפנים, הבנייה והמולדת הגרמני.

מעגל הזכאים הנוסף אשר זכאי לדרכון גרמני כולל בין היתר ילדים שההורה הגרמני שלהם רכש אזרחות זרה בעקבות צעדי רדיפה של הנאצים ואיבד את אזרחותו הגרמנית. הדבר תקף גם לגבי ילדים שאמותיהם שהיגרו בגין הרדיפות ואיבדו את אזרחותם הגרמנית לפני הראשון באפריל 1953 בעקבות נישואיהן לגבר זר. אפשרות ההתאזרחות עומדת גם לצאצאיהם של ילדים אלה.

מידע נוסף על התאזרחות של צאצאיהם של נרדפי הנאצים ניתן למצוא גם באתר רשות המנהל הפדראלי, ה- "Bundesverwaltungsamt".

 נוטריון גרמנית האם ממשלת גרמניה מתכננת חוק חדש הנוגע לאזרחות גרמנית?

ב-24.03.2021 החליט הקבינט הגרמני על הצעת החוק הרביעי לשינוי חוק האזרחות. ההצעה תעלה לדיון בפרלמנט בחודשים הקרובים.

החוק החדש אמור ליצור מסגרת חדשה לפיצוי של קורבנות הרדיפה הנאצית ולהרחיב את מעגל הזכאות לקבלת דרכון גרמני גם ולצאצאיהם בנושא חוק האזרחות.

הצעת החוק החדשה כוללת זכויות חוקיות להתאזרחות לאנשים שבעקבות צעדי רדיפה של הנאצים איבדו את האזרחות הגרמנית או כלל לא קיבלו אותה, ושעדיין אין ברשותם זכאות לפי סעיף 116 II/1. הזכאות תעמוד לכל צאצאיהם של האנשים האלה.

מידע נוסף על הנושא ניתן למצוא בהודעה לעיתונות של משרד הפנים, הבנייה והמולדת. 

תשובות על שאלות לגבי הפרשנות המשפטית לפי החוק החדש ניתן יהיה לספק רק אחרי שיכנס לתוקף.

נוטריון גרמנית רחל שחר האם ניתן לרכוש אזרחות מכוח ייחוס משפחתי?

נוטריון גרמנית רכישת אזרחות גרמנית  מכוח לידה במסגרת נישואין

על פי החוק הגרמני ילדים שנולדו במסגרת נישואין בין ה- 01.01.1914 וה- 31.12.1963, רכשו את האזרחות רק דרך אביהם הגרמני לעומת זאת בעקבות שינוי בחוק ילדים שנולדו לאם גרמניה במסגרת נישואין, לאחר ה- 01.01.1964 ולפני ה- 31.12.1974, רכשו את האזרחות הגרמנית רק אם אחרת היו חסרי נתינות. ובהמשך ילדים שנולדו במסגרת נישואין החל מ- 01.01.1975 רכשו את האזרחות הגרמנית, ובלבד שאחד ההורים היה גרמני.

נוטריון גרמנית רחל שחר האם ניתן לרכוש אזרחות מכוח לידה מחוץ לנישואין

על פי החוק הגרמני והמידע המלא המובא באתר שגרירות גרמניה בישראל, ילדים שנולדו לאם גרמניה מחוץ לנישואין רוכשים את האזרחות הגרמנית דרך האם מאז 01.01.1914.

לעומתם, ילדים שנולדו לאב גרמני מחוץ לנישואין רוכשים את האזרחות הגרמנית החל מ- 01.07.1993. כל זאת בתנאי שהאב הכיר באבהותו.

קבוצתהילדים אשר נולדו לאב גרמני במערכת יחסים מחוץ לנישואין לפני התאריך  01.07.1993  יכולים לרכוש את האזרחות באמצעות הצהרה, אם האבהות הוכחה בפועל ואם מקום מגוריהם הרשמי הקבוע בשלוש השנים האחרונות הינו ברפובליקה הפדראלית של גרמניה. לכן ניתן למסור את ההצהרה הזו אך ורק במקום המגורים הגרמני. יש להתחיל את תהליך הוכחת האבהות לפני שמלאו לילד 23 שנים.

נוטריון גרמנית איזה מסמכים נדרשים לצורך קבלת אזרחות גרמנית?

המסמכים הנדרשים לצורך קבלת אזרחות גרמנית הם:

מסמך רשמי מטעם ממשלת גרמניה המלמד על אזרחותו הגרמנית של אבי המבקש

המסמך הרשמי נדרש להיות דרכון, או כל רישום אחר במסמך גרמני רשמי כמו תעודת לידה. אם אין מסמכים רשמיים ישרים ניתן להגיש מסמכים רקשורים אשר יכולים להעיד על האזרחות הגרמנית. כך למשל ניתן לצרף מסמך המעיד על שירות בצבא גרמניה בתקופת מלחמת העולם הראשונה, או מסמך המעיד על סיום לימודים באוניברסיטה בגרמניה בתקופה המדוברת. לעיתים ניתן להציג גם מסמכים נוספים המעידים למשל על השתייכות גילדה מקצועית אשר התנאי להשתתפות בה הוא אזרחות גרמנית.

כל המסמכים צריכים להיות מתורגמים תרגום נוטריוני לגרמנית על ידי נוטריון מוסמך

המסמכים הנוספים הנדרשים לצורך הוכחת קשר בין המבקש לבין בעל האזרחות הגרמנית המקורי הינם

תעודות לידה מתורגם על ידי נוטריון גרמנית

תעודת שינוי שם מתורגם על ידי נוטריון גרמנית

צילום דרכון מתורגם על ידי נוטריון גרמנית

נוטריון גרמנית תרגום מחיר

כל שירותי נוטריון ציבורי בישראל כפופים למחירון נוטריון 2021 אשר פורסם על ידי המחלקה לרישוי נוטריונים. מחיר ממוצע של תעודה הינו כמה מאות שקלים ולכל תעודה אשר מעידה על סטטוס של אדם יש לצרף אישור אפוסטיל של משרד החוץ.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם:
דיני משפחה וירושות, פשיטת רגל , הוצאה לפועל , איחוד תיקים, מחיקת חובות ועיכוב יציאה מהארץ.
המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה.עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתלי בית המשפט.

שגרירות גרמניה בתל אביב דף מידע מוגש על ידי עורכת דין ונוטריונית רחל שחר
השאירו פרטים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

זמינים 7 ימים בשבוע!