דרכון גרמני זכאות – איך זה עובד?

דרכון גרמני זכאות – איך זה עובד?

 ישראלים רבים עם היסטוריה משפחתית שהופכת אותם לזכאים מעוניינים להוציא דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופי ובכנות? אין הדבר מפתיע. דרכון ואזרחות של מדינה באיחוד האירופי מביאים איתם לשולחן הרבה מאוד הטבות שונות, שלא לדבר על העובדה שדרכון נוסף זהו יתרון אדיר בפני עצמו. אחת המדינות עם הדרכון הנחשק ביותר היא גרמניה שכן, גרמניה היא מדינה אירופאית מפותחת, בעוד כי החוקים באשר לכל הסובב סביב זכאות לדרכון גרמני השתנו באופן משמעותי החל מאוגוסט שנת 2021. אז מה השתנה באשר לזכאות לדרכון גרמני, והאם אפשר להוציא דרכון גרמני ללא עורך דין? בכתבה זו, נסביר לכם כל מה שחשוב לדעת על דרכון גרמני, זכאות לדרכון גרמני וכל מה שביניהם.

 

מה השתנה בנושא זכאות לדרכון גרמני?

 בעת בה אנו מדברים על זכאות לדרכון גרמני, הרי שקודם לכן עליכם להבין בדיוק מה השתנה בחוק באשר לקבלת האזרחות הנחשקת במהלך שנת 2021. ובכן, באוגוסט שנת 2021 הורחבה הזכאות, באופן שאף הקל על ישראלים רבים לקבל את הדרכון האירופאי הנחשק. בעוד כי בעבר הדרכון היה ניתן לצאצאי אזרחים גרמנים שעזבו את גרמניה על רקע עליית הנאצים לשלטון, החל משנת 2021 כל אלו שיוכלו להוכיח כי גרמניה הייתה מרכז חייהם של אבותיהם יהיו זכאים – גם אם אלו לא החזיקו במעמד של אזרחות. משמע הדבר הוא, שגם אלו שהם צאצאים של תושבי גרמניה בימים של לפני מלחמת העולם השנייה יוכלו להיות זכאים לאזרחות במידה ויעשו זאת נכון ויוכלו להוכיח את הקשר שלהם למדינה האירופית, גם אם אבותיהם לא היו אזרחים. חשוב להדגיש כי לא רק ילדים של אזרחים או תושבי גרמניה של דאז יוכלו להיות זכאים להוצאת דרכון גרמני, אלא כל צאצא ללא שום הגבלת דורות – אפילו במקרים בהם מדובר על נכד של תושב גרמניה שהוריו לא מימשו את הזכות בעצמם. כך גם נינים של שורדי שואה או תושבים שברחו מגרמניה עם עליית הנאצים לשלטון יוכלו בהחלט לבקש דרכון גרמני.

 

הדרכון הגרמני הנחשק ומגדר

 בעבר הייתה אבחנה מגדרית ברורה שרבים ראו בה מפלה באשר לקבלת הדרכון הגרמני הנחשק. למעשה, אבחנה זו הבדילה בצורה די משמעותית בין צאצאים של אזרחי גרמניה שהיו גברים לבין צאצאים לנשים אזרחיות גרמניה. במסגרת האבחנה הזו, אלו שנולדו לאזרחיות גרמניות עד אפריל 1953 לא יכלו לקבל אזרחות גרמנית. חשוב מאוד לדעת שהאפליה המגדרית הזו בוטלה באופן חד משמעי, ובימינו אין זה משנה אם מדובר על צאצא של אם, אב, סב או סבתא גרמנית – כל עוד ניתן להוכיח את הקירבה באמצעות כל המסמכים הרלוונטים בהחלט הצאצא יהיה זכאי לאזרחות ודרכון גרמניים.

תיקון נוסף של החוק

 אחרי שהבנתם את הרקע סביב התיקון לחוק שחל במהלך אוגוסט שנת 2021 בנוסף לתיקון האפליה המגדרית שהייתה בעבר, חשוב מאוד לציין כי חל תיקון נוסף באשר לחוק. בעבר, צאצאים של אזרחי גרמניה נדרשו לעבור מבחני שפה ותרבות מסוימים על מנת להוכיח את הזיקה שלהם למדינה, ואילו הדבר היה קריטריון נדרש על מנת להוציא אזרחות גרמנית. בימינו, לאחר תיקון, צאצאים של אזרחי גרמניה, תושבי גרמניה ושאר נרדפי הנאצים במדינה לא נדרשים לעבור שום מבחני ידע במסגרת תהליך בקשת הדרכון שלהם.

למה כדאי להוציא דרכון גרמני?

 לאחר שהבנתם כל מה שצריך לדעת באשר לתיקונים השונים בחוק וכל הנוגע לזכאות לדרכון גרמני, כעת הגיע הזמן להבין למה מומלץ להגיש בקשה לדרכון הנחשק עבור אלו שמתאפשר להם. ובכן, דרכון גרמני הוא דרכון נחשק ומומלץ בשל מספר יתרונות עיקריים:

  • לימודים – נושא הלימודים הוא יתרון משמעותי במיוחד עבור כל אלו שמחזיקים דרכון גרמני. למעשה, בהתאם לחוק הגרמני, כל אזרחי המדינה יוכלו לקבל השכלה בחינם לגמרי בתוך גבולות גרמניה עצמה, או לחילופין, השכלה מסובסדת במדינות אחרות בכל רחבי אירופה. כך בעצם אלו שמחזיקים בדרכון הנחשק יוכלו לקבל השכלה גבוהה בחינם לגמרי במיטב המוסדות האירופיים, או לפחות בעלות נמוכה מאוד. אם אי פעם חשבתם על לימודים בחו"ל – אין ספק שמדובר על יתרון אדיר.
  • הקלה במעבר בין גבולות – בנוסף ליתרון המובהק בתחום הלימודים וההשכלה, חשוב מאוד לציין כי דרכון גרמני מקל באופן משמעותי על כל מי שמחזיק בו במעבר בין גבולות של מדינות שונות עם חברות באיחוד האירופי, מעבר לכך שהוא מקל גם על כניסה למדינות מסוימות.
  • רכישת נכסים – דרכון גרמני גם פותח המון אפיקי השקעה פיננסיים בפני כל אלו שמחזיקים בו שכן, כל מי שמחזיק בו יוכל ליהנות מהטבות מסוימות כמו משכנתא, רכישת נכסים בגבולות גרמניה וכדומה. אין זה משנה אם אתם מעוניינים להתגורר בגרמניה על מנת לשפר את הביטחון האישי שלכם בשלב כזה או אחר או אם אתם מתעניינים בהשקעות נדל"ן – בזכות אזרחות גרמנית תוכלו לרכוש נכסים על אדמת גרמניה וליהנות מזכויות אלו כמו כל אזרח גרמני אחר.

אז איך התהליך עובד?

 אין זה משנה אם מדובר על הוצאת דרכון גרמני ללא עורך דין או על תהליך שאינו פרטני, חשוב מאוד לדעת כי בכל אופן, התהליך יתחיל בהגשת בקשה לאזרחות גרמנית, כמובן בקרב כל מי שיכולים להוכיח את זכאותם לכך. אחרי שהגשתם את הבקשה ואת כל המסמכים הרלוונטים (ובמידה ואין צורך בהשלמת מסמכים נוספים או תיקונים מסוימים), הבקשה שלכם תועבר לרשויות ההגירה בקלן, שהן בעצם הגורם הראשי שמטפל בבקשות אזרחות מחוץ לאדמת גרמניה. במהלך שלב זה נציגי המחלקה יבחנו את הבקשה שלכם ויחליטו האם היא עומדת בדרישות חוק האזרחות הגרמני, והם בעצם אלו שיקבעו בהתאם האם יש לאשר את הבקשה שלכם או לדחות אותה. חשוב מאוד להדגיש כי בשל התיקון שחל באוגוסט 2021 עליו דיברנו קודם לכן, תנאי האזרחות לזכאות גרמנית התרחבו, וכך גם הכמות של מבקשי האזרחות גדלה באופן משמעותי,כך שאורך הטיפול בבקשה צפוי להיות ארוך מאוד. בדרך כלל, תהליך הוצאת אזרחות גרמנית לוקח בממוצע עד שלוש שנים.

 

לא לשכוח אישור חותמת אפוסטיל

דרכון גרמני זכאות-איך זה עובד?
דרכון גרמני זכאות-איך זה עובד?

 חשוב מאוד לציין כי כל המסמכים הרלוונטים אותם תצטרכו לצרף לבקשה שלכם, מסמכים כמו תעודות לידה, תעודות נישואין (וגירושין במידת הצורך) וכדומה צריכים להיות עם חותמת אישור אפוסטיל משרד החוץ . אפוסטיל זהו בעצם מונח המתאר את אימות נכונות חתימה על תעודות ציבוריות. תפקידה של חותמת אפוסטיל הוא בעצם לאשר כי התעודה היא רשמית ומקורית והיא הונפקה אך ורק על ידי הרשות הממונה על כך.

 

אפוסטיל משרד החוץ – לבחור נכון בדרך לדרכון הנחשק

 כאמור, בדרך להוצאת הדרכון הגרמני הנחשק תצטרכו גם להשיג חותמת אפוסטיל עבור המסמכים הישראלים שלכם, זאת על מנת שיהיה ניתן להתייחס למסמכים אלו בתור רשמיים ומקוריים. ובכן, כאשר אתם מחפשים אחר שירותי אפוסטיל – אין ספק כי הבחירה הטובה ביותר תהיה לעבוד עם אפוסטיל משרד החוץ , שידועים בזכות שירות חסר פשרות שהותיר אלפי לקוחות מרוצים בנוסף לאספקה מהירה של אישור אפוסטיל משרד החוץ תוך יום עסקים בלבד! אז אם אתם מעוניינים להוציא את הדרכון הגרמני הנחשק- אתם כבר יודעים עם מי ליצור קשר על מנת להשיג את האישורים הרלוונטים עבור המסמכים שלכם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם:
דיני משפחה וירושות, פשיטת רגל , הוצאה לפועל , איחוד תיקים, מחיקת חובות ועיכוב יציאה מהארץ.
המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה.עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתלי בית המשפט.

שגרירות גרמניה בתל אביב דף מידע מוגש על ידי עורכת דין ונוטריונית רחל שחר
השאירו פרטים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

זמינים 7 ימים בשבוע!