מה תפקידו האמיתי והחשוב של הנוטריון בעסקת מכירת דירה?

במאמר זה נסביר מדוע חשוב לשכור שירותי עורך דין שהוא גם נוטריון לצורך רכישת דירה

לא יכולה להיות מחלוקת שרכישת דירה היא אחת העסקאות החשובות והמורכבות שרובנו עושים. לכן, קיימת חשיבות רבה לבחירת איש המקצוע שמלווה את תהליך רכישת הדירה באופן שמבטיח שהדירה שרכשתם תהיה באמת שלכם בסופו של יום.

ראשית להסבר קצר על ההבדל בין עו"ד שהוא גם נוטריון לעורך דין שאינו נוטריון

אין כל ספק שעורכי דין לענייני רכישת דירה עושים עבודה מצוינת בליווי  עסקאות לרכישת דירה יד שנייה או בליווי עסקאות נדל"ן אחרות.

יחד עם זאת אם אתם רוצים להבטיח שעורך הדין שלכם הוא בעל ותק של מעל 10 שנים לפחות בליווי עסקאות נדל"ן רצוי וכדאי שתבחרו עורך דין שהוא גם נוטריון.

מה הסיבה?

לנוטריון חייב להיות ותק ודאי בתחום עריכת הדין של מעל 10 שנים.

התואר נוטריון מבטיח שבכל אותן עשר שנים הנוטריון לא הורשע בעבירת משמעת או עבירה פלילית משום סוג שהוא והוא אדם ישר דרך העושה עבודתו נאמנה.

אם עורך הדין הוא גם נוטריון תוכלו לקבל שירותיים נוטריוניים כבר באותו משרד ולא תצטרכו ללכת לנוטריון כדי לקבל שירותי משרד.

האם בכל רכישת דירת יד שנייה אנו חייבים נוטריון?

התשובה לכך היא חיובית. תפקיד הנוטריון הינו לאמת את מסמכי המכר והרכישה ולכן אם אתם רוכשים דירה מקבלן תצטרכו לחתום על מסמכים נוטריוניים לקבלן על מנת שיעביר על שמכם את הנכס בעתיד.

מהו יפוי כח נוטריוני לצורך עסקאות נדל"ן עם קבלן?

בדרך כלל, על כל עסקה עם קבלן, הקבלן או מי מטעמו מבקשים הקונים יספקו ייפוי כוח בלתי חוזר למחלקה המשפטית של הקבלן. מטרתו של ייפוי כוח זה היא, לאפשר לקבלן לרשום על שמכם הערת אזהרה על הנכס מייד עם ביצוע התשלום הראשון בעסקה.

לאחר מכן נשאר ייפוי הכוח אצל הקבלן על מנת לבצע את העברת הבעלות על דירה עד תומה.

אנו מעניקים שירותי ליווי רכישת דירה ביחד עם שירותי נוטריון ונשמח לסייע לכם 03-7949755

מהו תפקידו של הנוטריון ביפוי כח קבלן?

נוטריון פועל כדי לאמת את החתימה של החותמים על יפוי כח שנותר בידי הקבלן. יצויין כי לכל קבלן בנייה צמוד משרד עורכי דין שמתפקידו לסיים את הליך רישום הדירה או הנכס על שמכם וקיימת חשיבות למעקב אחר ביצוע העברת הבעלות.

כמה זמן זה לוקח לקבל האישור הנוטריוני ליפוי כח לרכישת דירה מקבלן?

אם בחרתם בעורך דין שהוא גם נוטריון אין כל ספק שתקבלו את ייפוי הכוח לקבלן ממש תוך זמן קצר. אם לא עשיתם כך קרוב לוודאי שתצטרכו לפחות שעות על מנת למצוא נוטריון זמין שיוכל להעניק לכם את השירות.

מיותר לציין שהנוטריון יגבה שכר טרחה נוסף אם הגעתם רק לשירותים הנוטריוניים.

בנוסף למסד את שטר המכירה, הנוטריון מבטיח את איכות פיסת הנדל"ן ומציע ייעוץ חסר פניות לקונה ולמוכר. המשך אם אתם עדיין מתלבטים בחשיבות הנוטריון אני ממליצה לכם לקרוא לשמוע את סיפורו של אוהד, שזה עתה מצא את בית חלומותיו המושלם.

אחרי חודשים של חיפושים מתישים אוהד  מצא סוף סוף את בית חלומותיו ובתקציב אטרקטיבי מאוד. הנכס ממוקם בשכונה שקטה בקריית אונו והוא חש שיוכל להעניק לכל אחד מילדיו את הפרטיות עליה חלם. נקבעה פגישה לחתימה  על הסכם רכישת הדירה במשרדו של עורך ן שלו שהיה גם נוטריון. במהלך הפגישה הציגו המוכרים את תעודות הזהות שלהם ואז הבחין הנוטריון כי תעודת הזהות של המוכר מרופטת ובלויה מלפני שנים ארוכות. הדבר עורר את חשדו של הנוטריון המנוסה והוא ביקש בקשה "קטנה" מהמוכר בטרם יסיימו את החתימה.

בקשתו של הנוטריון הייתה שהמוכר יחדש את תעודת הזהות.

הצדדים קבעו להיפגש במשרדו של עורך הדין והנוטריון בעוד שבועיים עם תעודת הזהות החדשה אך המוכר לא הופיע יותר. ודאי תוכלו להבין מדוע.

עוד סיבות מדוע לגשת לעורך דין שהוא גם נוטריון?

  • הנוטריון בעל ניסיון לאתר מסמכי עסקה על מנת לאמת עסקאות.
  • הנוטריון ילווה אתכם באישורי המשכנתא וברישום המשכנתא
  • הנוטריון הוא יועץ חסר פניות.
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם:
דיני משפחה וירושות, פשיטת רגל , הוצאה לפועל , איחוד תיקים, מחיקת חובות ועיכוב יציאה מהארץ.
המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה.עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתלי בית המשפט.

שגרירות גרמניה בתל אביב דף מידע מוגש על ידי עורכת דין ונוטריונית רחל שחר
השאירו פרטים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

זמינים 7 ימים בשבוע!