עורך דין נוטריון קפריסין מדריך מלא צעד אחר צעד

עורך דין נוטריון קפריסין פתיחת חשבון בנק?

פתיחת חשבונות בנק במדינות זרות הופכת להיות פעולה תדירה ופופולרית ביותר. תופעה זו לא פסחה גם על ישראל, ויותר ויותר אנשי עסקים ואף אנשים פרטיים מחליטים לפתוח חשבון בנק במדינה אחרת. היום, ישנה הקפדה יתרה על נהלים שמטרתם למנוע אפשרות להלבנת הון, שהפכה להיות פשע מרכזי ביותר בקרב אנשי הצווארון הלבן. אמנם נהלים אלה הינם חיוביים מבחינה זו, אך מאידך גיסא – הם מהווים משוכה נוספת עבור אלו המעוניינים לפתוח חשבון בנק במדינה זרה, ומקשים עליהם בתהליך.

אנשים פותחים חשבונות בנק במדינות זרות מסיבות שונות ומגוונות. ראשית, עבור משקיעים שיש בבעלותם נכסים בחו"ל, או שהשקעותיהם מבוססות בחו"ל – פתיחת חשבון בנק בחו"ל תהיה יעילה מאוד עבורם, משום שבצורה כזו נחסכות עמלות שונות (כמו עמלות המרה), ונחסכות גם נסיעות עסקים שונות לצורך סידורים, מכיוון שהבנק בחו"ל אמון על הניהול השוטף.

אנשים פותחים חשבונות בנק במדינות זרות מסיבות שונות ומגוונות. ראשית, עבור משקיעים שיש בבעלותם נכסים בחו"ל, או שהשקעותיהם מבוססות בחו"ל – פתיחת חשבון בנק בחו"ל תהיה יעילה מאוד עבורם, משום שבצורה כזו נחסכות עמלות שונות (כמו עמלות המרה), ונחסכות גם נסיעות עסקים שונות לצורך סידורים, מכיוון שהבנק בחו"ל אמון על הניהול השוטף.
ייפוי כוח ברומנית לצורך פתיחת חשבון בנק בחו"לעורך דין נוטריון קפריסין פתיחת חשבון בנק?

שנית, פתיחת חשבון בנק בחו"ל מהווה פיזור סיכון ומזעור נזקים. "לא לשים את הביצים בסל אחד" – הכוונה היא שאם המצב המדיני או הכלכלי בארץ ישתנה לרעה, לא כל הכספים של אותו אדם יינזקו מכך, והכספים שהפקיד במדינה אחרת יישארו כמו שהם.

שלישית, בנקים במדינות זרות מאופיינים בשמירה על פרטיות מיטבית ובאבטחת מידע גבוהה ביותר. מדובר באמצעי הגנה הניתן לאדם שפותח חשבון בנק בחו"ל, כך שהוא ירגיש ביטחון מלא ולא יחשוש לגבי הכספים המופקדים בחשבון הבנק שלו. ולבסוף, בבנקים בחו"ל ככלל יש היצע נרחב יותר של אפיקי השקעה ומסלולי השקעה – לעומת ישראל.

עורך דין נוטריון קפריסין נדל"ן – תמונת מצב

נכון להיום, הרבה מאוד אנשי עסקים מתעניינים בהשקעות נדל"ן בקפריסין. לאחר כניסתה של קפריסין באופן רשמי לאיחוד האירופי, בשילוב של גורמים נוספים – השתדרג מעמדה של קפריסין ממדינה נחשלת ולא מפותחת, למדינה מושכת תיירים על בסיס קבוע, מפותחת ואטרקטיבית ביותר עבור משקיעים. ערים כמו לרנקה, פאפוס, לימסול, ניקוסיה ופאראלימני הופכות למוקד מרכזי של השקעות נדל"ן, והן מספקות את הרווחים הרצויים.

עורך דין נוטריון קפריסין יעד אטרקטיבי למשקיעים בנדל"ן?

  • הכלכלה בקפריסין נחשבת לכלכלה יציבה וחזקה – כאשר רוב ככל תושביה נמצאים במעגל העבודה ובקושי ישנה אבטלה, ועד כה קפריסין לא חוותה משברים כלכליים משמעותיים. לכן, השקעה בכלכלה יציבה היא השקעה כמעט בטוחה.
  • המיסוי בקפריסין נמוך ביותר לעומת ישראל – ביודעין ובמטרה לעודד השקעה נרחבת במדינה, מאנשי עסקים ומשקיעים מכל העולם.
  • קפריסין מאופיינת במחירים נמוכים ביותר של נכסי נדל"ן – כאשר ניתן לרכוש נכס בכמה מאות אלפי שקלים בלבד, בניגוד גמור למצב בישראל. המחירים הנמוכים מושכים קהל משקיעים נרחב, שמסוגל לאפשר לעצמו בקלות רכישה של נכס שכזה.
  • בשילוב עם הכלכלה היציבה, המחירים הנמוכים והמיסוי הנמוך – התשואה הרווחת בקפריסין הינה גבוהה במיוחד, ויכולה להגיע ליותר מ-10 אחוזים בשנה! ואפילו יותר. זאת לעומת ישראל, בה תשואה של 6% נחשבת לתשואה טובה.
  • קפריסין הינה מדינה תיירותית פופולרית ביותר, ובעיקר עבור ישראלים שמחפשים יעד קרוב וזול לחופשה. לכן, השקעה בנכס נדל"ן שניתן להפוך למקום לינה לתיירים כנראה תהיה מוצלחת, ותניב רווח יפה.

ובמיוחד עבור הקהל הישראלי, השקעה בנכסי נדל"ן בקפריסין הופכת למושכת במיוחד, כאשר קפריסין כה קרובה אלינו, וניתן להגיע אליה תוך קצת יותר מחצי שעה. המרחק הקצר מאפשר במידת הצורך להגיע ולבחון את הנכס, ואף לבדוק אותו בשלבים מאוחרים יותר, לאחר הרכישה.

עורך דין נוטריון רחל שחר

עורך דין נוטריון קפריסין למה שנצטרך לפתוח חשבון בנק בקפריסין?

בין אם החלטנו להשקיע בנכס נדל"ן בקפריסין, ובין אם אנו מעוניינים לפתוח חשבון בנק במדינה זרה, כאשר אין לנו העדפה מיוחדת למדינה מסוימת – פתיחת חשבון בנק בקפריסין יכולה להיות צעד חכם ונבון.

לפני הכל, מדובר בפתיחת חשבון בנק במדינה זרה לכל דבר ועניין, כך שכלל היתרונות בחשבון בנק בחו"ל חלים גם על חשבון בנק בקפריסין. ואולם, ישנם שני יתרונות מרכזיים שהופכים את קפריסין למדינה מומלצת במיוחד לפתיחת חשבון בנק זר, עבור הקהל הישראלי.

ראשית, יש לדעת שמדינות ישראל וקפריסין נמצאות ביחסים טובים, והן אף משתפות פעולה ביניהן בעניינים פיננסיים, וגם בעניינים אחרים. לכן, פתיחת חשבון בנק בקפריסין תהיה משימה קלה יחסית לעומת פתיחת חשבון בנק במדינה אחרת, משום שהבנקים בקפריסין סומכים על ישראל, וישראל סומכת על הבנקים הקפריסאיים בנוגע למיסוי ולפיקוח על הלבנת הון.

שנית, הקרבה הגאוגרפית שלנו לקפריסין יכולה להקל מאוד על ההתנהלות שלנו עם המערכת הבנקאית בקפריסין. זאת משום שלעיתים, נדרש מבעל חשבון להתייצב באופן פיזי בסניף הבנק, כדי לבצע פעולה מסוימת או כדי להסדיר עניין מסוים. עניין פעוט שכזה יכול להפוך לקושי מתמשך אם מדובר בחשבון בנק הממוקם בקצה השני של העולם, אך כאשר מדובר בחשבון בנק בקפריסין, ניתן לסיים את העניין בפחות מיום עבודה אחד. ניתן להוסיף לכך את העובדה ששגרירות קפריסין בישראל מפרסמת כל העת מידע עדכני.

נוטריון קפריסין הלכה למעשה – איך פותחים חשבון בנק בקפריסין?

פתיחת חשבון בנק בקפריסין דורשת מספר שלבים לאורך הדרך, כמו גם סדרת מסמכים, אותם תצטרכו להגיש לאותו בנק בקפריסין שאתם מעוניינים לפתוח בו את החשבון שלכם.

המסמכים אליהם תידרשו הם דרכון בתוקף ו- Utility Bill, שהוא למעשה חשבון כלשהו על שמכם, שנשלח אליכם מגוף גדול – כמו חשבון מים, חשבון חשמל רשמי שנשלח מחברת החשמל או חשבון ארנונה שנשלח על ידי העירייה. מטרת ה- Utility Bill היא לצורך אימות פרטים, על ידי גורם נותן שירות גדול במדינת ישראל, שניתן לסמוך עליו.

מהבנק המקורי שלכם בישראל או בכל מדינה אחרת (שכבר קיים לכם ואתם מנהלים אותו זמן מה) תצטרכו לבקש מסמך המלצה.

מסמך נוספים שייתכן שתידרשו אליו, הוא מסמך קורות חיים, זאת כדי לספק לבנק בקפריסין מידע על אורח ומהלך חייכם, מה שיעזור לו לבסס תמונה כללית של מי אתם בתור לקוח, והאם אתם אמינים וניתן לסמוך עליכם. ניתן להשוות זאת לנוהל "הכר את הלקוח" הנוהג בבנקים שונים בישראל, זאת כדי לזהות תנועות חריגות ביחס לתחום העיסוק שלכם ואורח חייכם הרגיל.

כמובן שכאן מסתיים רק התהליך הטכני, אבל יש לזכור שפתיחת חשבון בנק בקפריסין כוללת עוד פעולות רבות שתצטרכו לבצע, או שמומלץ בעבורכם לבצע – כמו בדיקה מקיפה של הבנקים בקפריסין שתביא להחלטה מושכלת לגבי איזה בנק לבחור.

בדיקה נוספת מומלצת היא של מדיניות הבנק בנוגע לעניינים שונים ומהותיים, כמו ריביות, עמלות על פעולות שונות, אופן קבלת השירותים שהבנק מספק ועוד… למשל, ייתכן שבנק מסוים דורש הגעה פיזית בכל פעולה, ולא מספק בעבור לקוחותיו זמינות מקוונת או טלפונית – מה שעלול להיות "Deal Breaker" עבור חלק מהאנשים.

עורך דין נוטריון קפריסין בפתיחת חשבון בנק

נוטריון יהווה גורם משמעותי בתהליך פתיחת החשבון בחו"ל, כאשר הוא הגורם המוסמך לאשר ולאמת מסמכים אישיים שונים. בנוסף, נוטריון אמון על תרגום מסמכים, והמסמכים השונים הנדרשים לבנק בקפריסין לצורך פתיחת החשבון הם כמובן באנגלית  (חשבון חשמל, ארנונה, מכתב המלצה או קורות חיים). לכן, נוטריון ימלא תפקיד חשוב בתהליך זה, כאשר הוא יתרגם ו/או יאשר את תרגום המסמכים, וייתן להם את התוקף המשפטי הדרוש למען השלמת התהליך.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם:
דיני משפחה וירושות, פשיטת רגל , הוצאה לפועל , איחוד תיקים, מחיקת חובות ועיכוב יציאה מהארץ.
המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה.עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתלי בית המשפט.

שגרירות גרמניה בתל אביב דף מידע מוגש על ידי עורכת דין ונוטריונית רחל שחר
השאירו פרטים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

זמינים 7 ימים בשבוע!