הסכם ממון אצל עורך דין או נוטריון

הסכם ממון אצל עורך דין או נוטריון

סקר לא רשמי שערכתי בין זוגות רבים אשר הגיעו למשרדי גילה שרבים מהם נרתעים מאוד מצמד המילים: "הסכם ממון".

הסיבה לכך היא בהחלט מובנת: בני זוג נמצאים בקשר רומנטי, האהבה פורחת מתכנננים ילדים משותפים ועכשיו לפתע לחשוב על פרידה? לכן מבחינת זוגות אלה הסכם ממון היא כמעט מילה גסה.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור שלעיתים אי נעימות קטנה יכולה לחסוך משמעותית אי נעימות גדולה יותר בעתיד. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בבני זוג שלאחד מהם יש רכוש מלפני החתונה כמו דירה קטנה שקיבל מהוריו לפני החתונה ואולי אפילו הוריו עוד משלמים בגינה משכנתא.

במצב כזה אי חתימה על הסכם ממון אצל עורך דין או נוטריון יכול להיות ממש עוול כלפי ההורים אשר עלולים להיות חשופים למצב בו ימשיכו לשלם משכנתא על דירה כשחלילה בזמן גירושין בן הזוג השני מקבל חצי דירה במתנה.

על מנת להגן על המתנה שהתקבלה מההורים לפני החתונה קיים צורך לבצע את אחד מארבע ההמלצות שהמלצתי עליהם במאמר שלי שהתפרסם ממש כאן

קיימות ארבע דרכים משפטיות ברורות ופשוטות למדי להגנה על דירה בזמן גירושין באמצעות הסכם ממון שאושר על ידי נוטריון או עורך דין

  • הסכם ממון על דירה אין צורך בהסכם ארוך או מפורט מדי. זכרו המטרה היא הגנה על הדירה. הסכם הממון צריך להתייחס  בעיקר לדירה ולמשמעויות אם חלילה מתגרשים.
  • הסכם הממון מותנה כמובן בחתימה מוסכמת של שני בני הזוג שנם קראו את ההסכם ומסכימים לתוכנו וטעון אישור נוטריון או בית משפט לענייני משפחה.
  • חוזה בו אתם משכירים את הנכס לבני הזוג  השכרת הנכס בתשלום סמלי של 100 ₪ לשנה. חוזה השכרת דירה לבני זוג אשר אחד מהם הינו בנו של ההורה מומלץ לאשר חתימות אצל נוטריון.
  • חוזה השכירות צריך להיות שגרתי אליו יתווספו 2 סעיפים חשובים לפיהם בני הזוג מודעים לכך שהדירה ניתנה במתנה לבת לשימוש והאב/ההורים רשאים לבטל זאת בכל עת.
  • חתימה על הסכם שכירות טעונה כמובן הסכמה של שני בני הזוג.

מהו הסכם ממון ומדוע בעצם אנו צריכים לערוך אותו אצל עורך דין או נוטריון

הסכם ממון הינו חוזה שנערך בכתב בין שני בני הזוג, ואולם בשונה מכל חוזה אחר מדובר בחוזה אשר עלול להיתפס כמקפח את הצד השני ולכן יש לקבל אישור נוטריון או בית משפט לענייני משפחה לתוכן ההסכם וגם לעובדה שבן הזוג הבין והפנים את משמעויות ההסכם.

מתי כדאי לערוך הסכם ממון אצל נוטריון ומתי אצל עורך דין?

קיימת התלבטות בקרב זוגות רבים הם לערוך הסכם ממון אצל נוטריון או אצל עורך דין ולאחר מכן לקבל את אישור בית משפט לענייני משפחה.

לא יכולה להיות מחלוקת כי נוטריון הסכם ממון מהווה את הבחירה הטובה ביותר כיום בשל כמה סיבות:

ראשית בניגוד לשופט בבית משפט לענייני משפחה עורך הדין בכובעו כנוטריון יספק לכם ייעוץ מלא ומקיף אודות התוכן של הסכם ממון וההשלכות שלו.

בנוסף במשרדו של נוטריון מתקיימות מספר פגישות לדון בכל רכיבי הסכמי הממון ומציעים לבני הזוג אפשרויות שונות רלבנטיות אשר יכולות לגשר בין פערי רצונות בין בני הזוג.

קיימת חשיבות רבה לעובדה נוטריון יכול להציע אופציות שונות וניסוחים שונים באופן אשר מצד אחד שומר על כבודו של הזולת ומהצד השני מגן על הזכויות של בן הזוג.

בנוסף חשובה לציין זמינותו של הנוטריון אשר יכול לתאם ולקבוע פגישות אישיות עם בני הזוג, בהתראה קצרה ובזמינות רבה עבורם. לעומת זאת לצערנו כולם יודעים מה גדול העומס בבתי משפט וכמה זמן יש לחכות לכל דיון.

כמה עולה הסכם ממון?

אחד הסודות השמורים ביותר היא השאלה כמה עולה הסכם ממון או בניסוח אחר הסכם ממון מחיר,

חשוב שתדעו שעלות השירות משתנה בהתאם לאופן אישור ההסכם.

לא דומה אישור הסכם בבית משפט לאישור הסכם אצל נוטריון.

עלות אישור הסכם אצל נוטריון קבועה בחוק הנוטריונים ואישור הסכם ממון אצל נוטריון תעלה לכם

אם אתם מחפשים שירותי נוטריון מקצועיים ומנוסים עבור עריכת, חתימת ואישור הסכם ממון, כדאי שתבחרו את נוטריון רחל שחר , הידועה כטובה ביותר בתחום זה..


ערכנו עבורכם סרטון הסבר בנושא טעויות נפוצות בעריכת הסכם ממון

https://www.youtube.com/watch?v=B8tAt2vUo20&t=1s
עריכת הסכם ממון טעויות נפוצות

 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם:
דיני משפחה וירושות, פשיטת רגל , הוצאה לפועל , איחוד תיקים, מחיקת חובות ועיכוב יציאה מהארץ.
המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה.עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתלי בית המשפט.

שגרירות גרמניה בתל אביב דף מידע מוגש על ידי עורכת דין ונוטריונית רחל שחר
השאירו פרטים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

זמינים 7 ימים בשבוע!