ייפוי כוח מתמשך – למה צריך ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך למה צריך הדרך הנכונה והפשוטה להיערך לאובדן יכולת קבלת החלטות

ייפוי כוח מתמשך למה צריך זאת? ייעוץ בנושא עם עו"ד לענייני ייפוי כוח מתמשך 03-7949755. בייעוץ ניתן לשאול לגבי עלות ייפוי כוח מתמשך והשלבים השונים.

תיקון 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות הביא איתו בשורה חשובה ליכולת להיערך לאובדן יכולת קבלת החלטות.

תיקון זה לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, קבע “ייפוי כוח מתמשך” – הסדר משפטי מהפכני שנועד לאפשר לאנשים בריאים, צלולים וכשירים לקבוע את עתידם, אם וכאשר ישתנה מצבם הקוגניטיבי ויכולת קבלת ההחלטות תילקח מהם. הם יוכלו לקבוע מי יהיה ממונה על ענייניהם האישיים ענייניהם הרפואיים ועל רכושם.

כך יבטיחו שהמדינה ללא תתערב שלא לצורך בענייניהם האישיים לעת זקנתם מדוע ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך כה חשוב? מי יכול לעשות ייפוי כוח מתמשך? האם כדאי לעשות ייפוי כוח מתמשך? על כל אלה ועוד במאמר הבא

ייפוי כוח מתמשך-האם אתם צריכים ייפוי כוח מתמשך

רבים מאנשי המקצוע בתחום המשפט והעבודה הסוציאלית כבר מבהירים שלא זו בלבד שצריך ייפוי כוח מתמשך אלא שאפילו חובה לערוך ייפוי כוח מתמשך שכן רק בדרך זו ניתן להבטיח שהמדינה לא תתערב בהליכים הנוגעים לניהול חייהם בזיקנה.

כפי שברור לרבים מאיתנו שעריכת צוואה היא כלי חשוב על מנת שכל אדם יוכל להחליט מה יעשה ברכושו לאחר מותו, כך חשוב וצריך לכתוב ייפוי כוח מתמשך בו תחליטו מי יהיו האנשים שיוכלו לקבל בעבורכם את ההחלטות החשובות ביותר הנוגעות לזקנתכם.

בעידן בו תוחלת החיים מתארכת זהו מחזה נפוץ  ליותר ויותר מקרים בהם אנשים מאבדים את יכולת קבלת ההחלטות, ומרגע שאינם יכולים לקבל החלטות לגבי חייהם, רכושם או בריאותם, חשוב שיהא אדם שיעשה זאת בצורה המיטבית עבורם.

ייפוי כוח מתמשך ואפוטרופסות מה ההבדל?

לפני תיקון 18 לחוק הכשרות המשפטית והרפוטרופסות, נדרש היה כי תיעשה פנייה לבית המשפט לצורך מינוי אפוטרופוס וזאת בהליך בירוקרטי ממושך ומתיש אשר כלל ועדיין כולל חובת הגשת  דו”ח מפורט מידי שנה לאפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים. במצב בו האדם כבר היה חסוי, האפוטרופוס עליו היה מתמנה מבלי שבאמת ניתנה לו האפשרות להביע את דעתו שכן מצבו הקוגניטבי כבר לא מאפשר זאת , קולו לא היה נשמע ולא הייתה לבית המשפט לענייני משפחה שדן בתיק האפוטרופסות היכולת לדעת באמת מה היה רצונו.

על מנת להימנע ממצבים בהם מתקבלות החלטות מעל לראשו של אדם זה או אחר ולנוכח העלייה המשמעותית בתוחלת החיים , נכנס אל חיינו “ייפוי כוח מתמשך”.

מה זה בעצם ייפוי כוח מתמשך? מה ההבדל בינו ובין ייפוי כוח רגיל?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי חשוב מאין כמותו המאפשר לכל אדם מעל גיל 18 לקבוע באיזה אופן ועל ידי מי יטופלו כל ענייניו מכל מין או סוג שהוא כאשר ימצא בעתיד במצב בו לא יוכל לטפל בכך בעצמו.

ייפוי כוח מתמשך יהיה תקף רק אם שהוא ייעשה בעוד האדם מבין  באופן מלא את  המשמעויות המטרות והתוצאות של מתן ייפוי הכוח והמתמשך בוחר מרצונו את מיופה הכוח ללא כל השפעה חיצונית.

ייפוי כוח מתמשך למה זה כל כך חשוב?

כעו”ד המטפלת שנים רבות בענייני משפחה וירושה אני נתקלת לא אחת במקרים מורכבים בהם אנשים אשר מתפקדים בצורה יוצאת מהכלל הופכים בן לילה לאנשים סיעודיים שתלויים בעזרת הזולת ונזקקים לסיוע בקבלת החלטות בכל דבר ועניין.

בדיוק בשביל מצבים טראגיים אלה שמזמנים לנו החיים תיקן המחוקק את החוק והוסיף את האפשרות למנות כל אדם שיהיה מיופה כוח של החסוי אם וכאשר החסוי יגיע למצב בו יהיה תלוי בזולת לצורך קבלת החלטות.

ייפוי כוח מתמשך האם ניתן לבחור יותר ממיופה כוח אחד?

בהחלט כן ואפילו רצוי לעשות זאת על מנת שיהיו בקרה ופיקוח בין מיופי הכוח.  ניתן להחליט על מינוי מיופה כוח יחיד (וכן על חליפי) וניתן למנות מספר מיופיי כוח.

ייפוי כוח בעניינים אישיים מה הוא כולל?

ייפוי כוח מתמשך בעניינים אישיים נוגע לצרכיו היומיומיים של הממנה, למקום מגוריו, תחביביו השונים ובחירותיו כפי שהיו בעודו מסוגל לקבל החלטות.

ייפוי כוח מתמשך בענייני רכוש מה הוא כולל?

ככל שאדם ממונה כמיופה כוח על רכוש הוא יכול להשכיר את הרכוש ולהשתמש בו לטובת החסוי. יחד עם זאת גם ייפוי כוח מתמשך אינו מאפשר מכירה של רכוש ללא רשות מראש של בית משפט לענייני משפחה.

ייפוי כוח מתמשך מי יפקח על מיופה הכוח?

ניתן  להחליט על “אנשים מיודעים” שלהם ידווח מיופה הכוח על כל פעולה שהוא עושה בין בעניינים רכושיים ובין בעניינים אישיים.

ייפוי כוח מתמשך האם מיופה הכוח זכאי לתשלום?

הממנה יכול לקבוע שמיופה כוח יקבל שכר עבור עבודתו כממונה בייפוי כוח מתמשך ואף לקבוע אתך שכרו. מיופה הכוח זכאי גם להחזר הוצאות סבירות אם היו לו כתוצאה ממינוי זה.

ייפוי כוח מתמשך כיצד עורכים?

החוק קובע כי ייפוי כוח מסוג זה ניתן לערוך רק אצל עו”ד שעבר הכשרה והוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי ושאין לו ענין אישי בייפוי הכוח.

ייפוי הכוח יכלול חתימות של מיופה הכוח, הממנה, עורך הדין וחתימה אלקטרונית.

על מנת שייפוי הכוח ייכנס לתוקפו חובה להפקיד אותו אצל האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

ייפוי כוח מתמשך מי לא יכול להתמנות כמיופה כוח?

אדם שמונה לו אפוטרופוס.

אדם  שהוכרז ע”י בית משפט כפושט רגל או הוכרז כלקוח מוגבל חמור ע”י בנק ישראל.

אדם אשר מועסק כמטפל של הממנה או מי שמספק לו מקום מגורים בתשלום (למעט בן משפחה)

אדם שכבר מונה כמיופה כוח ל3 אנשים שאינם בני משפחתו.

ייפוי כוח מתמשך מתי הוא נכנס לתוקף?

ייפוי כוח מתמשך ייכנס אל תוקפו לאחר קבלת חוות דעת רפואית של פסיכוגריאטר או פסיכיאטר או גיריאטר אשר קובע כי האדם אינו כשיר לקבל החלטות בעבור עצמו.

הכותבת היא עורכת דין ונוטריונית רחל רייצ'ל שחר, מוסמכת ייפוי כוח מתמשך, בעלת משרד עורכי דין העוסק בדיני משפחה ירושה וגירושין

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם:
דיני משפחה וירושות, פשיטת רגל , הוצאה לפועל , איחוד תיקים, מחיקת חובות ועיכוב יציאה מהארץ.
המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה.עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתלי בית המשפט.

שגרירות גרמניה בתל אביב דף מידע מוגש על ידי עורכת דין ונוטריונית רחל שחר
השאירו פרטים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

זמינים 7 ימים בשבוע!

עוד מאמרים מקצועיים בנושא ייפוי כוח מתמשך – למה צריך ייפוי כוח מתמשך